mandag den 26. november 2012

FORELSKELSE

Måske er jeg forelsket? Måske mærker jeg kærlighed? Måske drømmer jeg? Måske er jeg så mega bange for i det hele taget at mærke, hvad det egentlig handler om? Måske er det kontrollen? Måske... måske ...måske… jeg ved det virkelig ikke... men det, jeg kan mærke, er en frustration over ikke at vide… en viden som, jeg dybest set, ikke tror, hører hjemme i et egentligt kærlighedsforhold, men nærmere tilhører et afhængigheds-forhold.


Kærlighed er at sætte fri.


Kærlighed åbner for de dybeste sider af én selv - kun i den virkelige kærlighed viser det sande spejl sig, siges det … - så hvad er det, jeg lærer? Jeg lærer at trække følehornene til mig, jeg lærer ikke at have forventninger, jeg lærer, at livet er lige nu, jeg lærer, at ting kan ændre sig i nuet, jeg lærer, at være i min egen kraft. Jeg er måske i gang med at lære, at den eneste sande kærlighed er i mig selv, og jo mere jeg kan elske derinde fra, jo mere kan jeg modtage oprigtig, (og ikke afhængig) sand kærlighed … smerten kommer ikke fra kærligheden, den kommer fra alt det, jeg tror, to mennesker skal være for hinanden, den kommer fra, at jeg tror, at et andet menneske skal fylde min tomhed op. Så i dag vil jeg forsøge at sætte fri og tænke og mærke en oprigtighed … at ville et andet menneske det bedste … ikke fordi jeg vil ha’ … men fordi jeg dybt i mit hjerte elsker, og gerne vil øve mig i det betingelsesløse.
Susanne Mikaella